آشنایی با اجزای لیفتراک

اجزای لیفتراک

اجزای لیفتراک و معرفی دکل لیفتراک

اجزای لیفتراک امروزه در مدل های مختلف توسط کمپانی های سازنده لیفتراک برای طراحی و ساخت این وسیله ی بسیار پر کاربرد مورد استفاده قرار می گیرد، لیفتراک از اجزای مختلف و منحصر به فردی ساخته شده است. در صورتی که قطعات لیفتراک دارای کیفیت مناسبی نباشد این محصول کارایی خوبی برای کاربران خود نخواهد داشت.

افراد در هنگام خرید لیفتراک، می بایست با اجزای تشکیل دهنده ی آن آشنایی نسبی داشته باشند. در میان اجزای لیفتراک، دکل جزو مهم ترین ها محسوب می شود. این قطعه برای بالا و پایین بردن بار استفاده می شود.

انواع لیفتراک در برند های مختلف در فروشگاه های مختلف به فروش می رسد که همه ی آن ها مجهز به دکل مخصوص هستند. دکل یک قطعه ی عمودی است که دارای ریل می باشد که این ریل ها در هم تنیده شده اند.

قطعه ی فوق در لیفتراک برقی، لیفتراک دیزلی و یا لیفتراک دو گانه سوز در محو جلو نصب می شود.همچنین گفتنی است که بعضی از کمپانی های سازنده این قطعه را بر روی بدنه نصب می کنند.

قطعه ی فوق به اپراتور لیفتراک این اجازه را می دهد تا بدون این که ارتفاع لیفتراک افزایش پیدا کند، باری که بر روی شاخک قرار می گیرد را چند متر بلند کند. مجموعه هلی لیفتراک اقدام به فروش لیفتراک در مدل های مختلف کرده است. افراد می توانند از طریق این مجموعه معتبر اقدام به خرید لیفتراک نمایند.

قیمت لیفتراک در این مجموعه فارغ از مدل آن بسیار معقول و مناسب می باشد.برخورداری از اعتبار بسیار بالا و ارائه ی خدمات با کیفیت از جمله علت هایی است که افراد می بایست برای خرید لیفتراک از طریق این مجموعه اقدام کنند.

انواع دکل در اجزای لیفتراک

دکل به عنوان یکی از اجزای لیفتراک در سه نوع وجود دارد. دکل دو مرحله ای، دکل سه مرحله ای و دکل چهار مرحله ای، سه مدلی است که برای این قطعه ساخته می شود.

دکل دو مرحله ای یکی از اجزای لیفتراک است دارای دو قسمت بوده و قسمت خارجی این نوع دکل ها ثابت می باشد و قسمت داخلی این نوع دکل ها متحرک است، قسمت داخلی دکل دو مرحله ای در هنگام بالا و پایین کردن شاخک حرکت می کند و به نیاز اپراتور پاسخ می دهد.

دکل سه مرحله ای به عنوان یکی از قطعات لیفتراک دارای سه قسمت است. این نوع دکل ها دارای یک قسمت خارجی و دو قسمت داخلی هستند. قسمت های داخلی در جهت بالا و پایین حرکت می کنند.

دکل چهار مرحله ای نیز یکی از اجزای لیفتراک می باشد و دارای یک بخش خارجی و سه بخش داخلی است.

این نوع دکل در هنگام بارگیری قسمت ثابت ندارد و تمامی بخش های آن متحرک هستند. نکته ای که باید در ارتباط با این دکل ها ذکر شود این است که از دکل های فوق برای موارد محدودی استفاده می شود.

قطعات لیفتراک : تایرهای لیفتراک

از جمله دیگر اجزای لیفتراک، تایر های آن است که باعث تسهیل در جا به جایی بار و افزایش قدرت مانور لیفتراک می گردد.تایر ها از جمله قطعات لیفتراک هستند که نگه داری از آن ها باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در صورتی که در نگهداری تایر ها سهل انگاری شود ممکن است خسارت زیادی به لیفتراک و کسب و کار مربوطه وارد شود. تایر لیفتراک در مدل های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ویژگی منحصر به فردی دارد.

تایر پنوماتیک: این تایر برای افرادی که می خواهند از لیفتراک در سطوح ناهموار استفاده کنند مناسب است.

تایر پنوماتیک مقاوم به پنچری: این تایر ها برای سطوح سخت مناسب هستند.

تایر بدون اثر: این نوع تایر ها به عنوان قطعات لیفتراک در هنگام حرکت بر روی سطوح اثراتی مانند سیاه شدگی و یا رنگ شدگی بر جای نمی گذارند.

پیشنهاد هلی: لیفتراک برقی

اجزای لیفتراک
قطعات لیفتراک

خرید و فروش قطعات لیفتراک : شاخک لیفتراک

از جمله مهم ترین اجزای لیفتراک مربوط به شاخک های آن می باشد. در صورتی که این شاخک های نباشند می توان گفت که لیفتراک یه وسیله ی بدون کاربرد است. شاخک لیفتراک همانند چنگال می باشد و برای برداشتن بار از محل مورد نظر و جا به جایی آن جزو ضرورترین اجزای لیفتراک است. نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که شاخک ها در عرض های منحصر به فردی تولید می شوند.

تکیه گاه بار و کابین لیفتراک در اجزای لیفتراک

کابین لیفتراک از جمله دیگر اجزای لیفتراک است که دارای صندلی برای اپراتور، اهرم ها، پدال ها، قربیلک فرمان و سوئیچ های کنترلی می باشد. کابین لیفتراک می تواند شیشه ای و یا از جنس آهن باشد و در لیفتراک های مختلف متفاوت است.

از اجزای لیفتراک می بایست تکیه گاه را هم معرفی کرد و گفت که این قطعه برای جلوگیری از عقب رفتن بار در زمان حرکت لیفتراک تعبیه شده است، این قطعه علاوه بر این مورد از سیلندر های دکل در برابر بار محافظت می کند.

قیمت اجزای مختلف لیفتراک

قیمت اجزای لیفتراک با توجه به موارد مختلفی می تواند منحصر به فرد باشد. برای مثال قیمت لیفتراک برقی و اجزای آن با قیمت لیفتراک دیزلی و اجزای آن متفاوت است. برای ساخت این لیفتراک ها از اجزای منحصر به فردی استفاده شده است و طبیعتا قیمت این مدل ها و اجزای تشکیل دهنده ی آن ها با هم متفاوت است.

مورد بعدی که سبب نوسان بسیار زیاد قیمت اجزای لیفتراک می گردد قیمت ارز است.تمامی قطعات لیفتراک ها وارداتی هستند و قیمت آن وابسته به قیمت ارز می باشد. به دلیل نوسان شدید قیمت ارز نمی توان ارائه های دقیقی در این مورد کرد. افراد می توانند برای کسب اطلاعات دقیق با نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر در ارتباط باشید.

بیشتر بدانید: لیفتراک دیزلی

جمع بندی

قطعات لیفتراک بسیار زیاد است و برای ساخت آن از قطعات مختلفی بهره گرفته شده است، موارد ذکر شده صرفا مهم ترین اجزای لیفتراک بوده و برای آشنایی بیش تر و مختصر افراد با این وسیله ی بسیار پر کاربرد در انباری ارائه شده است. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید می توانید با مجموعه ی هلی لیفتراک در ارتباط باشید.

 به ما در اینستاگرام heliliftruck بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *